Course Offering Table
Andong National University Department of English Education Course Offering Table 2011
7 Table of Contents |
Course Name |
Page Number |
English Department Mission Statement Freshman Courses: |
4 |
Structure of the English Sentence - 영어구문의 이해 |
5 |
History of British Literature - 영국 문학사 |
5 |
English Grammar I - 영문법I |
5 |
History of American Literature - 미국 문학사 |
5 |
Sophomore Courses: |
|
British & American Poetry of the 19th Century - 19C 영미시 |
5 |
Educational Theory of English Reading - 영어독해 교육론 |
6 |
Acquisition Theory of English - 언어 습득론 |
6 |
Multimedia English - 멀티미디어 영어 |
6 |
Table of Contents (Page 2 of 3) |
Course Name |
Page Number |
Sophomore Courses (continued): |
|
British & American Drama - 영미 희곡 |
8 |
British & American Culture - 영미 문화 |
8 |
English Composition - 영어 작문 |
8 |
Junior Courses: |
|
Introduction to English Literature - 영문학 개론 |
8 |
Introduction to English Linguistics - 영어학 개론 |
9 |
English Grammar II - 영문법II |
9 |
British Novels - 영국소설 |
9 |
English Conversation III - 영어 회화Ⅲ |
9 |
Logical Writing for English Education - 영어교과 논리 및 논술 |
9 |
Table of Contents (Page 3 of 3) |
Course Name |
Page Number |
Senior Courses: |
|
British & American Essays - 영미 수필 |
11 |
English Teaching Methods - 영어교수법 |
11 |
British & American Literary Criticism - 영미 문학비평 |
11 |
Teaching English Conversation I - 영어 회화 지도I |
12 |
Advanced English Composition - 고급 영작문 |
12 |
Topics for English Majors I - 전공 영어특강Ⅰ |
12 |
Teaching English Conversation II - 영어회화지도II |
12 |
Topics for English Majors II - 전공영어 특강Ⅱ |
12 |
Advanced English Reading - 고급 영어독해 |
13 |
English Testing - 영어 평가 |
13 |
Classroom English - 교실 영어 |
13 |
as the cultural aspects of its native societies;
3) Have cultivated a creative and diligent attitude that will improve the English language education in Korean middle and high schools;
4) Have refined their English proficiency and can communicate fluently in English from a global, intercultural perspective;
5) Have developed and adopted a sense of culture and refinement as well as a superior sense of morality to guide their behavior as world citizens.
Our professors and students are committed to upholding and improving the integrity, effectiveness, and quality of public school education in Korea. The future students of our English department graduates will have access to teachers who firmly believe in the sanctity and societal importance of quality public education as a primary requirement of any successful society in today's world.
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Freshman Year Course Selections |
Freshman (1) |
Structure of the English Sentence - 영어구문의 이해 |
601004 |
3 |
중등학교에서 습득된 문법을 기초로 하여 영어문장을 요소, 기능 및 의미별로 분석하는 능력을 기른다. |
Students will develop the ability to analyze the elements, functions and meanings of English sentences based on English grammar learned in junior high and high schools. |
Freshman (1) |
History of British Literature - 영국 문학사 |
601084 |
3 |
영국문학의 발달과정을 시대적, 문화적, 사회적, 철학적 관점에서 개관하고, 각 시대의 주요 작가와 작품을 이러한 문학사적 흐름 속에서 연구하고 이해한다. |
Students will gain familiarity with important British authors and works from various time periods. Readings and discussions will provide insight and understanding into British society, customs, and philosophy and their influence on the development of British Literature. |
Freshman (2) |
English Grammar I - 영문법I |
601007 |
3 |
영어의 구조를 학교문법의 입장에서 구문론적, 의미론적으로 그 기초를 지도하고 전통문법의 성과를 종합한다. |
An investigation of English language syntax and semantics integrated with a study of broader-based English grammar. |
Freshman (2) |
History of American Literature - 미국 문학사 |
601008 |
3 |
미국문학의 발달과정을 더듬어 미국문학의 전통과 시대적 배경을 이해하고 문학사적인 의미를 탐구한다. |
Students will consider the development and characteristics of American literature from the 19th and 20th centuries, gaining an understanding of its meaning and history by the end of the course. |
Sophomore Year Course Selections |
Sophomore (1) |
British & American Poetry of the 19th Century - 19C 영미시 |
601023 |
3 |
19세기 영미의 낭만주의 시와 Victoria조 시대의 주요시인들의 대표적 작품을 읽고 감상하며, 아울러 19세기 영미시의 전체적 흐름의 성격과 각 시인의 개별적 특성을 이해한다. |
Read and appreciate the poetry of the major poets in England during the 19th century (Victorian Era). In addition, students will understand the influence of Romanticism on the verse in general, as well as understand individual characteristics of each poet. |
Year(semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Sophomore Year Course Selections (continued) |
Sophomore (1) |
Educational Theory of English Reading - 영어독해 교육론 |
301045 |
3 |
이 강좌는 영어 독해의 본질, 성격, 목적 등 이론을 이해하고, 영어 독해 능력의 체계적 신장 방법의 이해를 목표로 설정된 과목이다. 이 과목에서는 문자 언어 이해 현상의 특성을 인간의 인지 작용, 대화문, 텍스트, 담화 등의 구조, 이해의 과정 등의 측면에서 규명해 보고, 현대의 영어독해 이론과 영어독해 교육의 이론을 학습하고 독해 기술을 신장하게 된다. |
Students will foster their reading skills while learning about theories pertaining to the nature, characteristic and goals of English reading comprehension. These methods lead to the systematic development of comprehension abilities. Through this process the student will investigate the phenomenon of the understanding of written language as it relates to cognitive psychology and the structure of dialogue and discourse. Also, students learn about educational theories of modern English reading as they apply to the education of their future students. |
Sophomore (1) |
Acquisition Theory of English - 언어 습득론 |
601057 |
3 |
이 강좌는 언어 습득과 학습, 외국어로서의 영어 학습, 인지 발달과 신체 발달에 따른 외국어 학습의 특성 등을 심리학적, 언어학적, 심리언어학적, 사회 언어학적 측면에서 규명해 보고, 영어습득의 과정을 이해하기 위한 과목이다. 이 과목에서는 언어 습득, 외국어 습득의 본질, 외국어로서 영어를 습득하는 과정에 관한 이론, 습득 이론에 근거한 교수학습 방법 등을 다룬다. |
In this course, students will investigate the relationships between English learning and languageacquisition in general, as well as specific issues for the English as a foreign language (EFL) learner. These relationships will be considered in light of learner factors such as age, maturity, cognitive ability, general psychology, linguistics, the psychology of language and sociolinguistics. Students will also come to understand the process and characteristics of language acquisition (specifically, EFL) through the study of EFL acquisition theory. Finally, students will learn effective teaching methods to use as future teachers. |
Sophomore (1) |
Multimedia English - 멀티미디어 영어 |
601058 |
3 |
DVD Titles, CD-Rom Titles, Video Tapes, Internet 등 멀티미디어 교육자료를 활용하여 영어를 학습하고 지도하는 방법을 실습하고, 생활영어를 익히며, 영어권 사회의 문화와 일상 생활상을 이해한다. |
Students will familiarize themselves with the practice of English multimedia instruction. Teaching with visual and aural educational materials such as DVDs, CD-Roms, video tapes and the Internet will be explored extensively. Through exposure to these materials, university students will become more intimate with daily English language usage and the culture of English-speaking societies. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Sophomore Year Course Selections (continued) |
Sophomore (1) |
English Conversation I - 영어 회화I |
601062 |
1 |
듣기와 말하기를 포함한 일상생활에서 경험하는 내용을 영어로 의사소통할 수 있도록 한다. 수업은 영어 원어민 교수가 담당한다. |
Taught by native-speaking professors, students will refine their speaking and listening language skills. Frequent use of dialogues, improvisational conversations, and speaking in front of the class are key methods used. |
Sophomore (1) |
Teaching English Drama - 영어 연극지도론 |
601070 |
3 |
연극과 교육연극의 이론과 방법을 배우고, 학생들에게 어울리는 대본을 만들어 공연함으로써 학교 교육 현장에 영어연극놀이를 응용할 수 있는 방법을 구체적으로 익힌다. |
This course examines the theories and practice of drama. Students will write a script and act during a performance of their drama. Students will learn how to incorporate drama into the English language classroom in middle school and high schools. |
Sophomore (1) |
English Listening - 영어청해 |
601073 |
3 |
영어 청취 능력을 향상시키기 위한 이론과 실제를 다룬다. |
Examine and practice applications of listening exercises while refining the listening language skill in English. |
Sophomore (1) |
English Phonetics and Phonology - 영어 음성음운론 |
601088 |
3 |
조음음성학에 바탕을 두고 조음기관과 조음방법의 이론과 실제를 다루며, 음소의 개념, 연음과 강세, 음운현상 및 문장의 리듬을 숙지시킨다. |
Students investigate theory and do practical exercises involving the speech organs and body parts, thereby gaining familiarity with concepts such as sound segments, liaison and stress, prosodic elements, phonemes, allophones, phonological processes and rhythm of the English language. |
Sophomore (2) |
Discourse Analysis of English - 영어 담화분석 |
601049 |
3 |
영어 담화의 표현과 구조적 원리 및 기능을 이해하고 영어 교육에 이를 적용하거나 영어 교육에의 시사점을 얻도록 한다. |
Students will become familiar with idioms and expressions used in English language dialogue. They will study the structural principles and the function of discourse, while considering how to apply this knowledge to their English language teaching methods. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Sophomore Year Course Selections (continued) |
Sophomore (2) |
Educational Theory of British & American Prose - 영미 산문 교육론 |
601051 |
3 |
영미문학 작품을 이용한 영어교수학습의 이론적 배경과 구체적인 활동방법을 개관하고, 이러한 방법을 동화, 단편소설, 장편소설 등 대표적인 영미산문 작품에 적용함으로써 영미산문 작품을 이용한 실제 수업의 기술을 연마한다. |
This course takes an overview of the theoretical background of teaching the English language and culture through literary works to middle and high school students. Specific teaching methods utilizing classic British and American literary works will develop teaching skills to be used in the real class situation. Literary works considered include fairy tales, short novels and long novels. |
Sophomore (2) |
English Conversation II - 영어 회화II |
601063 |
1 |
영어로 자기의 의사를 자유롭게 표현할 수 있는 능력을 기른다. 이 교과목에서는 영어 대화뿐만 아니라 발표, 수업 등을 영어로 진행하는 수준을 목표로 영어회화를 실습한다. 이 수업은 영어 원어민 교수가 담당한다. |
Taught by native-speaking professors, students will refine their speaking and listening language skills. Expressing personal opinions fluently will be stressed. Frequent use of dialogues, improvisational conversations, and speaking in front of the class are key methods used to improve both language skills ability and teaching ability for use in the future classroom. |
Sophomore (2) |
English Reading - 영어 독해 |
601074 |
3 |
영어 독해의 본질, 성격, 목적 등 이론을 이해하고, 영어 독해 능력을 체계적으로 향상시키는 것을 목표로 한다. |
Students will understand theories regarding the characteristics and purpose of the reading language skill in English. In addition, students will use systematic methods to improve their English reading ability as well as that of their future students. |
Sophomore (2) |
Teaching English Vocabulary - 영어 어휘지도 |
601075 |
3 |
중등학교의 영어 기본어휘 및 해당 어휘의 용법, 연어, 관용어 등을 효과적으로 지도하는 이론과 실제를 다룬다. |
This course covers theories and classroom exercises pertaining to the instruction of English vocabulary, collocations and idioms. Students will learn how to effectively employ this knowledge as future junior high and high school English language teachers. |
Year(semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description Sophomore Year Course Selections (continued) |
Sophomore (2) |
British & American Drama - 영미 희곡 |
601076 |
3 |
희곡과 연극의 이론을 익혀 영?미 극 작품을 분석해보고, 몇 편의 희곡과 연극을 집중적으로 연구, 발표, 토론한다. |
In this course, students first consider theories of drama and plays in class, and then assess, discuss, and give individual presentations about British and American plays. |
Sophomore (2) |
British & American Culture - 영미 문화 |
601089 |
3 |
영미문화의 예비지식으로서 헬레니즘과 헤브라이즘, 영미의 역사, 종교 및 생활관습 등을 연구하여 영미문화를 깊이 있게 이해한다. |
Students improve their understanding of English-speaking culture by examining the influence of Hellenism and Hebraism on British and American history and cultural aspects such as religion, life style, and commonplace customs. |
Sophomore (2) |
English Composition - 영어 작문 |
601090 |
3 |
한국어와 영어의 표현의 차이를 이해시키고, 영어 고유의 표현방법에 대한 요령을 실제 연습을통해 숙지시킨다. 영어의 여러 가지 서식을 숙지시켜 실무영어도 익히도록 한다. |
This course aims to develop student’s understanding of the differences between Korean and English expressions as well as to provide students with opportunities to practice English expressions that do not exist in Korean. Other aims include familiarizing students with various registers of English, creating expressions and voicing them in authentic contexts. |
Junior Year Course Selections |
Junior (1) |
Introduction to English Literature - 영문학 개론 |
601002 |
3 |
시, 소설, 희곡, 비평의 장르별로 영문학 전반에 대한 기초이론을 학습한다. |
This course introduces students to basic English literary devices and theories as observed in the literature. Topics include poetry, novel, drama, and literary criticism and time periods include classic to modern. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Junior Year Course Selections (continued) |
Junior (1) |
Introduction to English Linguistics - 영어학 개론 |
601017 |
3 |
공시적인 관점에서 영어학에서 다루는 전 분야에 대한 이론을 개괄적으로 연구한다. 영어의 음운 구조, 어형론, 통사구조, 의미구조등을 살펴보아 영어에 대한 이해를 높이고 영어와 관련된 언어이론을 소개한다. |
An overview of every sub-discipline of English linguistics is completed from the synchronic point of view, allowing students to deepen their understanding of the English language. Topics include English phonology, morphology, syntax, semantics, and other relevant linguistic elements. |
Junior (1) |
English Grammar II - 영문법II |
601018 |
3 |
영문법I의 기초과정을 토대로 현대영어의 구조를 형태와 의미 면에서 보다 철저히 고찰하고 변형생성문법에 대한 이론과 그 구체적인 문제를 지도하고 전통문법의 성과를 종합한다. |
Based on the content learned in English Grammar I, students examine the modern English language more closely in terms of syntax pertaining to morphology and semantics. Also, this course explores the theory and practice of transformational generative grammar and the outcomes of traditional grammar. |
Junior (1) |
British Novels - 영국소설 |
601050 |
3 |
영국소설의 전통과 특징을 개관하고, 주요 작가의 대표작을 읽고 그 작품의 내용, 주제, 기법 등을 사회, 역사, 정치, 문화, 종교, 전기, 철학적 관점에서 연구하고 이해한다. |
Students will consider the literary traditions and characteristics of British novels. Students will closely read major works by major writers, studying and understanding plot, theme, and literary devices used from social, historical, political, cultural, religious, biographical, and philosophical perspectives. |
Junior (1) |
English Conversation III - 영어 회화Ⅲ |
601070 |
1 |
고급수준의 영어로 자기의 의사를 자유롭게 표현할 수 있는 능력을 기른다. 이 교과목에서는 영어 대화뿐만 아니라 발표, 수업 등을 영어로 진행하는 수준을 목표로 영어회화를 실습한다. 이 수업은 영어 원어민 교수가 담당한다. |
This course is instructed by native speakers of English. It aims to improve students’ ability to express themselves in advanced English, not only in casual conversation but also in more formal contexts such as presentations or the teaching classroom. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Junior Year Course Selections (continued) |
Junior (1) |
Logical Writing for English Education - 영어교과 논리 및 논술 |
601071 |
3 |
영어 교과목에 필요한 논리와 창의적인 영어논술에 대한 이론과 실제를 다룬다. |
This course explores the theory and practice of creative and logical thinking as expressed in paragraph and essay writing in the English language. |
Junior (1) |
Literary Movements - 문예사조 |
601080 |
3 |
서구의 문예사조를 Classicism 에서 Postmodernism까지 개관하며, 각 사조의 사회적?문화적 배경과 그 특성을 살피고, 대표적 작가와 작품(또는 영화)을 문예사조와 관련지어 연구, 발표하고 토론한다. |
This course surveys Western literary movements, from classicism through postmodernism, considering the socio-cultural backgrounds and characteristics evident in the works of each movement. Students will study major works of important English-language authors, giving in-depth presentations before the class. |
Junior (1) |
English Educational Theory - 영어교과 교육론 |
601086 |
3 |
영어교육의 목적, 목표, 교육과정을 개괄한 다음에 영어교육 전반에 대한 이론을 다룬다. |
Students will examine the objectives, goals and actual curriculum used in the English-language classroom, exploring the general theories currently followed in English education. |
Junior (2) |
Modern British & American Poetry - 현대 영미시 |
601033 |
3 |
현대영미시의 주요시인들의 대표적인 작품을 읽고 감상하며, 현대 영미시의 일반적인 흐름의 성격과 각 시인의 개별적 특성을 이해시킨다. |
This course includes reading and appreciating major works of modern British and American poets; understanding the nature of the overall development of modern English poetry and individual characteristics of each poet. |
Junior (2) |
American Novels - 미국 소설 |
601037 |
3 |
미국소설의 전통과 특징을 개관하고, 주요 작가의 대표작을 읽고 그 작품의 내용, 주제, 기법 등을 사회, 역사, 정치, 문화, 종교, 철학적 관점에서 연구하고 이해한다. |
This course provides an introduction to the tradition of the American novel and its characteristics. Students read major English-language novels in order to grasp plot, theme, and literary technique as perceived from social, historical, political, cultural, religious, and philosophical perspectives. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Junior Year Course Selections (continued) |
Junior (2) |
Educational Theory of Film - 영상문학 교육론 |
601056 |
3 |
문학과 영화의 차이점과 특성을 이해하고, 문학과 영화를 바로 읽는 눈을 구체적으로 익혀 영화를 영어교육에 응용할 수 있는 방법을 배운다. |
Students will watch films and identify the literary characteristics evident in them. Additionally, this course develops students’ abilities to interpret and apply the use of literature and films to teaching English in the middle school and high school classroom. |
Junior (2) |
Intermediate English Composition - 중급 영작문 |
601064 |
3 |
중급수준의 영작문 이론을 연구하고 영작문을 실습한다. 이 교과목에서는 문단(paragraphs) 단위의 영작문에 대한 이론과 실습을 위주로 수업한다. |
Students will refine theories learned in previous English-department writing courses. Students will write extensively in English, both at the paragraph and short essay level. |
Junior (2) |
English Conversation IV - 영어 회화Ⅳ |
601072 |
1 |
영어로 자기의 의사를 자유롭게 표현할 수 있는 능력을 기른다. 이 교과목에서는 영어 대화뿐만 아니라 발표, 수업 등을 영어로 진행하는 수준을 목표로 영어회화를 실습한다. 이 수업은 영어 원어민 교수가 담당한다. |
This course will be taught by native English speakers. Students will increase their conversation abilities in their speaking and listening language skills. The goal of this course includes developing the abilities to express opinions, give presentations and speak in front of others with confidence and fluency. |
Junior (2) |
Materials & Methods in Teaching English - 영어교과 교재 및 연구법 |
601087 |
3 |
중 고등학교 영어교재를 분석하여 영어 교육과정을 이해하도록 하는 한편, 실제로 교안을 작성하고, 교육자료를 제작하여 모의수업을 해 보는 등 효과적으로 영어를 지도할 수 있는 실제적 방법을 강의한다. |
Students will analyze the textbooks used in Korean public junior high and high schools to gain understanding of the English teaching philosophy used. Students will create several teaching lesson plans, prepare teaching materials and teach a mock class. The teaching style and practical methods are evaluated by the professor. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Junior Year Course Selections (continued) |
Junior (2) |
Teaching English Grammar - 영어 문법 지도 |
601091 |
3 |
전통문법, 구조문법, 생성변형문법 등 문법이론을 배우고 학교 교육 현장에 적용시켜 효과적으 로 영문법을 지도할 수 있는 능력을 기른다. |
Students will learn English grammar theories including traditional English grammar, constructivism and generative grammar. In addition, students will be able to easily apply these theories effectively as English teachers in the future. |
Senior Year Course Selections |
Junior (2) |
Intermediate English Composition - 중급 영작문 |
601064 |
3 |
중급수준의 영작문 이론을 연구하고 영작문을 실습한다. 이 교과목에서는 문단(paragraphs) 단위의 영작문에 대한 이론과 실습을 위주로 수업한다. |
Students will refine theories learned in previous English-department writing courses. Students will write extensively in English, both at the paragraph and short essay level. |
Senior (1) |
British & American Essays - 영미 수필 |
601011 |
3 |
영국과 미국의 수필 및 단편을 영어로 읽어 영어의 독특한 Style과 그 시대적, 문화적 배경을 이해 하고 독해력을 함양한다. |
Students will read British and American essays in the original text in order to understand British and American writing styles and their historical and cultural backgrounds. This course is designed to improve the reading skill and comprehension. |
Senior (1) |
English Teaching Methods - 영어교수법 |
601031 |
3 |
Students will learn about various English teaching theories, approaches and methods, as well as important topics related to teaching for inclusion in their teaching styles in future. |
Senior (1) |
British & American Literary Criticism - 영미 문학비평 |
601032 |
3 |
고대로부터 현대에 이르기까지 주요 영미문학의 비평 양식을 개관하여 영미문학 작품을 이해 평가하는 능력을 배양한다. |
Students will develop their ability to evaluate and understand English literature through an overview of its critical patterns. Books studied include works from ancient to modern times. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Senior Year Course Selections (continued) |
Senior (1) |
Teaching English Conversation I - 영어 회화 지도 I |
601065 |
1 |
중등학교에서 영어수업을 영어로 진행하도록 강조하고 있는 것에 대비하여 초급수준의 영어회 화를 영어로 지도하는 이론과 실습을 수업한다. 이 수업은 영어 원어민 교수가 담당한다. |
Native speakers with public school teaching experience will teach this course. Middle school curriculum now emphasizes all-English classes in public schools. This course illuminates theories and practices regarding the teaching of basic-level English conversation. |
Senior (1) |
Advanced English Composition - 고급 영작문 |
601067 |
3 |
고급수준의 영작문 이론을 연구하고 영작문을 실습한다. 이 교과목에서는 글(essay) 단위의 영작문, 논술, 논문의 작성에 대한 이론과 실습을 위주로 수업한다. |
Taught by a native speaker, students will refine their writing skill ability at high levels of academic English. Short and long essay format will be emphasized, in terms of the importance of thesis statements and supporting paragraphs. Students will write extensively in English. |
Senior (1) |
Topics for English Majors I - 전공 영어특강Ⅰ |
601068 |
3 |
전공교과목(영문학, 영어 독해 능력 등)을 종합적으로 정리하고 복습하는 수업을 진행한다. |
The course structure and content is decided on jointly by the teacher and students. In general, the group will review and practice content and methods learned in major courses already completed. |
Senior (2) |
Teaching English Conversation II - 영어회화지도II |
601066 |
1 |
중등학교에서 영어수업을 영어로 진행하도록 강조하고 있는 것에 대비하여 중급수준의 영어회화를 영어 로 지도하는 이론과 실습을 수업한다. 이 수업은 영어 원어민 교수가 담당한다. |
Native speakers with public school teaching experience will teach this course. Middle school curriculum now emphasizes all-English classes in public schools. This course illuminates theories and practices regarding the teaching of intermediate-level English conversation. |
Senior (2) |
Topics for English Majors II - 전공영어 특강Ⅱ |
601069 |
3 |
전공교과목(영어학, 영어교수법 등)을 종합적으로 정리하고 복습하는 수업을 진행한다. |
This course is a continuation of course #601068, above. Course content to be decided in class. |
Year (semester), Course Name, Course #, Credit, Course Description |
Senior Year Course Selections (continued) |
Senior (2) |
Advanced English Reading - 고급 영어독해 |
601081 |
3 |
문자 언어 이해 현상의 특성을 인간의 인지 작용, 대화문, 텍스트, 담화 등의 구조, 이해의 과정 등의 측면 에서 규명해 보고, 현대의 영어 독해 이론과 영어독해 교육의 이론을 학습하고 독해 기술을 신장한다, |
Students will improve reading ability, investigate the phenomenon of reading, understand the written language in terms of human cognition, and examine the structure of English dialogue, discourse and testing. While studying the process of reading comprehension, students will discuss teaching theories associated with modern English reading. |
Senior (2) |
English Testing - 영어 평가 |
601082 |
3 |
영어교육의 성취도를 확인하기 위하여 영어평가의 이론과 실제를 다룬다. |
This course examines closely the nature of English curriculum testing and theory used in Korean public schools. Students will understand the assessment of English language skill achievement in middle and high school students. |
Senior (2) |
Classroom English - 교실 영어 |
601083 |
3 |
영어로 진행하는 영어수업을 위하여 교실에서 사용되는 영어표현을 익힌다. |
Students will learn the specific English expressions used in the all-English classroom teaching environment. |